Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

Sort bar chart according to more than one dimension (Ordenar gráfico de barras de acordo com mais de uma dimensão)

Hello Guys,

I'm doing some studies in QlikView and I came across a question that I could not solve.

I created a graph showing the number of applications for each country for each year in a bar chart:

Untitled.png

But I would order the graph form the columns were stacked from lowest to highest order value, which does not occur in my example.

I have two dimensions in this chart, AnoPedido and Country, and to try to sort the values I tried to order the country by the amount of requests:

Untitled.png

When I run this operation, the graph stacks the countries according to the TOTAL requests of each country, not a year as I want it represented in the chart. Any suggestions on how I can make the graph behave as proposed?

I thank you

Translated with Google Translate - Qlik Community Administrative Team

Olá Pessoal,

Estou fazendo alguns estudos no Qlikview e me deparei com uma dúvida que não consegui resolver.

Eu criei um gráfico que mostra a quantidade de pedidos de cada país para cada ano em um gráfico de barras:

(Graphic 1)

Porém gostaria de ordenar o gráfico de forma que as colunas fossem empilhadas do menor para o maior valor de pedidos, o que não ocorre no meu exemplo.

Tenho 2 dimensões nesse gráfico, AnoPedido e Country, e para tentar ordenar os valores, tentei ordenar o country pela quantidade de pedidos:

(Graphic 2)

Quando realizo essa operação, o gráfico empilha os países de acordo com o TOTAL de pedidos de cada país, e não por ano como eu gostaria que fosse representado no gráfico. Alguma sugestão de como posso fazer o gráfico se comportar da forma proposta?

desde já agradeço

1 Solution

Accepted Solutions
nicolett_yuri

Eu acho que para a legenda ficar correta teremos que criar um segundo gráfico para ela.

Veja como ficou

View solution in original post

13 Replies
marcus_sommer

I'm not sure if it worked but you might need an aggr() for your sorting-expression, maybe something like this:

count(aggr(count(OrderID), Country)) or

count(aggr(Nodistinct count(OrderID), Country))

- Marcus

Not applicable
Author

I think it's need some aggr(), but i cant find how, i tried your formulas, but it didn't worked either

nicolett_yuri

Veja a solução em anexo com dimensão calculada

nicolett_yuri

Faltou o anexo

Anexando....

afurtado
Partner Ambassador/MVP
Partner Ambassador/MVP

Leandro,

In my opinion when you choose to order (sort) by an expression, for me Qlik will evaluate by total and not for each dimension.

furtado@farolbi.com.br
afurtado
Partner Ambassador/MVP
Partner Ambassador/MVP

Leandro, maybe someone can do what you expect in another way....

This is my way....maybe not the best way......

2015-07-23 12_48_26-QlikView x64 - [C__tmp_173322.qvw].png

If the colors are not persistent, another way is set a fixed color for each country .

furtado@farolbi.com.br
Not applicable
Author

Yuri, o gráfico está ordenado corretamente, porém os valores do gráfico não condizem com a tabela.

O gráfico do seu exemplo mostra que o Peru tem o maior valor em 2014(800) e 2015(800), porém o Peru aparece 2 vezes no ano de 2015, com 800 e 300, sendo que o país que deveria aparecer no topo de 2015 seria o Brasil.

Not applicable
Author

the right graph behave exactly like i wanted for 2013 and 2014, but why 2015 dont behave that way? In 2015, Brasil should be on top.

nicolett_yuri

Nem havia reparado nisso!!

Como estamos trabalhando com uma dimensão calculada, ele esta se perdendo nas cores, mas para corrigir é só adicionar uma expressão na cor da expressão rsrs.

Segue com as cores corretas