Skip to main content
Announcements
Qlik Introduces a New Era of Visualization! READ ALL ABOUT IT
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Mahmoud
Partner - Contributor III
Partner - Contributor III

Le sélecteur de date met à jour une variable qui sera utilisée dans une SET ANALYSIS dans Qlik SENSE

Bonjour,


j'ai une question concernant le sélecteur de date dans QLIK SENSE. Existe-t-il un moyen pour le sélecteur de dates de stocker les dates saisies dans un ensemble de variables ? Les dates que l'utilisateur peut choisir seront fournies par une table de dates, mais lorsque l'utilisateur sélectionne la date de début et de fin, j'aimerais que ces valeurs soient stockées dans quelques variables, puis utiliser cette variable dans une set analysis.

 

Merci,

Labels (3)
2 Solutions

Accepted Solutions
Digvijay_Singh

What if you create two variables to store Min and Max Date field, when you will make selections in the date picker, automatically they will update.

Digvijay_Singh_0-1684770175471.png

 

Digvijay_Singh_1-1684770207794.png

 

View solution in original post

Digvijay_Singh

One method is to use alternate state like this and assign it to respective date picker. Create variables like shown below - 

Digvijay_Singh_0-1684773642654.png

Digvijay_Singh_1-1684773701097.png

 

Alternate state are sometimes very confusing but in your case I think you just want to populate the variables so it might not trouble as it usually does to the end users.

View solution in original post

5 Replies
Digvijay_Singh

What if you create two variables to store Min and Max Date field, when you will make selections in the date picker, automatically they will update.

Digvijay_Singh_0-1684770175471.png

 

Digvijay_Singh_1-1684770207794.png

 

Mahmoud
Partner - Contributor III
Partner - Contributor III
Author

Merci beaucoup 🙂 

 

Mahmoud
Partner - Contributor III
Partner - Contributor III
Author

Juste une question, est ce qu'on peut créer deux calendriers(deux périodes)? parce que quand j'ai essayé de le faire avec MasterCalendar, chaque fois que je change une date l'autre change aussi. et merci d'avance

Digvijay_Singh

One method is to use alternate state like this and assign it to respective date picker. Create variables like shown below - 

Digvijay_Singh_0-1684773642654.png

Digvijay_Singh_1-1684773701097.png

 

Alternate state are sometimes very confusing but in your case I think you just want to populate the variables so it might not trouble as it usually does to the end users.

Mahmoud
Partner - Contributor III
Partner - Contributor III
Author

C'est génial, ça marche🎉😁, merci beaucoup et bonne journée